When you distill soap, you have glyceryn. It's inoffensive.
When you distill salpeter and sulfuric acid together (well, it's not inoffensive of course but still, it's not TNT) you have nitric acid. Glyceryn and Nitric Acid together give something tremendously unstable and explosive. The perfect match. Nitro-glyceryn !
This is a comparison of the meeting between Alchemy andTheurgy /Magick when they meet. It's a perfect match.
The entire universe is a fluidic condensator/capacitor. Magick uses them extensively in its practices. And Alchemy can produce the best fluidic condensators ever. Even more if it is the Philosopher Stone that is used.
A fluidic condensator is a matter that has the capacity to act as a battery for energy. Some are specified, (for Fire, or Moon, or Libra ...) and some are Universal.
Some are complex (gold, plus beeswax plus oliban, plus ...) and some are simple (only one matter is used). It can be solid (resins, plants, metals, gems ...), liquid (tinctures, fluids, etc), or volatile (volatile oils, smoke, etc). Fire is also a capacitor. Few mention it, but it is extremely effective if one knows how to use it. Fire is also Sun or Moonlit light.
It can be very simply made (beeswax ... no prepration !) or extremely long and tedius (lets say the Stone).
This is where Alchemy meet Magick.
You can use the knowledge of Alchemy for everything you'll produce in and for Magick.
You make a wand ? It's a Fluidic Capacitor !
Sword ? Dagger ? Cup ? Incenses ? Lustral Water ? Altar ? Circle ? Amulet, talismans, sigils, inks, pantacles ... everything is made of Fluidic Capacitor.
This is why I'm disturbed when wands are painted with artificial colours, coming out of the petroleum industry.
I use only natural pigments out of metals or natural sources (like coal, and earth, clays ...). Same thing with inks used for sigils. This is why it is always better when it is engraved in a metal or beeswax.
I use only natural pigments out of metals or natural sources (like coal, and earth, clays ...). Same thing with inks used for sigils. This is why it is always better when it is engraved in a metal or beeswax.
We can personnalise and make a stronger charge or accumulation of energy with personnal fluids like sweat, sperm, secretions, saliva, blood, tears. But sperm and vaginal secretions, blood are the bests and the most powerful agents.
This means that BEFORE practicing Magick one has to have some knowledges in Spagerics and Alchemy, basics can be ok, but for some tools a real knowledge and a practical background is necessary.
One can tells me that it is possible to practice Magick without tools. Yes, of course, I practiced Magick myself for more than a decade and I daily practiced with a minimum of tools.
But practicing with bad tools and highly effective/fluidic capacitor tools makes a great deal of difference ! Trust me, I tried !
What you make with dedication, knowledge and time, will always bear fruits.
5 comments:
C'est justement toujours ce qui m'a déçu lorsqu'on parle magie. Je ne suis pas tellement porté sur les supports mais la plupart des personnes que j'ai rencontré et qui avaient des supports utilisaient des outils biaisés comme tu le dis dans l'article (du fait des matériaux utilisés).
C'est sans doute la raison pour laquelle la comparaison de ma pratique avec la leur me donnait l'image que sans outils, j'arrivais à plus que eux avec leur outils.
En découvrant l'alchimie, on se dit que cela peut effectivement tout changer...
D'ailleurs puisque tu abordes le sujet, tu aurais des livres à conseiller en terme de magick ?
Bonjour Damien !
C'est en effet vrai. Très souvent les outils sont biaisés. C'est dommage et on se demande même comment ça marche parfois !
De bons livres en Magie ? Oui, il y a Franz Bardon. Après tu peux t'inspirer des systèmes type Wicca (surtout pour le cycle naturel, le contact avec la nature ...), la Golden Dawn, l'Aurum Solis pour ce qui est surtout de la structure rituellique et de la magie sonore et gestuelle.
De plus tu peux regarder les anciens grimoires type Ars Pauliana, Les Clavicules de Salomon, le Grimoire du Pape Honorius, l'Heptameron ... etc !
Pour t'entrainer si tu commences, tu peux regarder les livres simples de magie de Frater U:.D:.
Simple mais qui demandent tout de même une certaine pratique !
Bien à toi !
J'ai pas mal lu Franz Bardon au fil du temps et ça m'apparait assez intéressant mais en même temps, c'est une référence. Ce qui tourne autour de la Chaos est aussi intéressant.
Pour la Wicca, j'ai beaucoup de mal avec tout ce qui s'y rapporte vu le méli mélo qu'on retrouve beaucoup...
merci pour les ref
Oh, Salazius, tu enlève tout le romantisme à la magie… les accessoires clinquants, les ambiances gothiques…
Tu me rappelles Jean Dubuis qui disait "qu'une épée taillée soit même dans une boite de conserve avait plus de valeur qu'une lame de Tolède".
Avec vous, c'est la fin du bussiness…
;-)
Damien,
Tout est intéressant à lire !
La Wicca, comme tout le reste, doit être triée, sous pesée... l'idée étant surtout d'y puiser de l'inspiration si on crée son propre système de magie.
Matthieu,
Fin du business oui :) Mais début de l'efficacité surtout !
Voilà la différence. Et le romantisme reste ... A l'époque le 'romantisme' était à base de matières brutes et nobles aussi.
Post a Comment