July 21, 2010

Cobalt finally

De Images Blogger
Cobalt's tincture should be carefully distilled. But it cannot be condensed very much, in fact it makes a precipitation of the Sulfur, into a violet cloud (very nice to witness). So, if you make a Tincture out of Cobalt, do not extract too much of it, just extract it when needed.
Finally, here end my lab adventure with Cobalt, a very nice moment to spend with this matter. its energy is sweet, colours are inhabitual and great to see.

Now it needs to be circulated a little in order to rise the planes.


We perfectly see the colour of the Soul of the Cobalt.
This is not always the case, that one can deduce the "colour" of a metal by the associated gem. Like manganese, that is of a brown/orange colour, and amethyst which is also a manganese gem, but its colour is violet. Wonders of Nature ...

3 comments:

Rahamim said...

Bonjour,
Je suis Rahamim, l'auteur de "L'Or des Sages",
Est ce vous Salzius qui avez mis en ligne la dernière partie de mon livre sans autorisation ?

Si c'est le cas je vous serais reconnaissant de le retirer, pour le copywrite et les droits du photographe.
e livre est en vente sur le site suivant : http://heliosadam.alchimie.free.fr/alchimie/ouvrages.php

Merci
R. TOUITOU

.: Salazius Hermès D'Artigné :. said...

Bonjour,

A part l'extrait publicitaire, somme toute légal, que je viens d'enlever de mon compte scribd, je n'ai aucunement publié une partie illégale de votre ouvrage.

Cordialement,
S.H.D

.: Salazius Hermès D'Artigné :. said...

Rebonsoir,

Si c'est de cet extrait dont il est question, je vous confirme donc bien qu'il est retiré, et veuillez accepter mes excuses, je n'avais aucunement l'intention de vous nuire.

Cordialement,
S.H.D